Ahmet ERASLAN

Birlik rahmet, ayrılık azaptır.

Tabuların Yıkıldığı Ülke İran -1

22 Nisan Çarşamba Günü Sabiha Gökçen Havaalanından 22:55 Pegasus Hava yollarının Tahran Uçuşu ile İran maceramız resmen başladı. uçak dolu değildi yanımızda İzmir’de çalışan kızını ziyarete gelen Tebrizli Azeri bir amca vardı pekte konuşkandı, sohbetin sonunda hemen konağım olasınız demeyi de ihmal etmedi. Pegasus Hava yollarının uçakları ile uzun mesafe uçmanın hiç iyi bir fikir olmadığını tecrübe edinmiş olduk. Tahran İmam Humeyni Havaalanına Yerel Saatle 03:50 gibi iniş yaptık. Bagajlarımızı alınca pasaport vize bankolarında sıraya girdik. 6 gişe vardı 4 İranlılara hizmet veriyor 2 si Biz haricilere. Giriş işlemlerimiz bitti ve artık İran topraklarındayız.
Havaalanında bir köşeye oturdum etrafı izliyordum. Burası neresi ben ne yapacağım diye bakınıp duruyor kendi kendime düşünüyordum. Önce para bozdurmak için bir döviz bürosu aradım ve havaalanında 1$ karşılığında 3.330 tümen aldım bu İran’da en iyi bozdurduğum para oldu. Bundan sonra hep 3300 tümene bozdurdum. Bir anda zengin oldum 🙂 100 dolar karşılığında elimde 3.0330.000 riyal vardı. Havaalanında biraz dinlendim ve İmam Humeyni Havaalanından Mehrabad havaalanına geçmem gerekiyordu. Saat 9:00 da Şiraz uçuşum vardı. Havaalanında taksi ücretleri tek fiyat nere giderseniz gidin 65.000 tümen ve cok pahalı ama saat 08:00 e kadar otobüs alternatifi olmadığı için taksi tek seçenek ve binmeye mecburuz 🙁 , Havaalanında Doha’dan gelip Tahranı gezmeye gelen Erzurum ve Aksaray’da çalışan 2 bankacı ile tanıştık ve birlikte bir taksi tutarak yala cıktık. Biz Azadi meydanında inip biraz vakit geçirip bir kaç fotoğraf çektikten sonra Tahran metrosu ile 2. metro Hattı Azadi istasyonunda metroya binip Sadegieh istasyonundan inerek, taksi ile Mahrabad havaalanına geçtik.

azadi1

azadi2

Bizi bekleyen ilk süpriz Check-in bankolarında 1 saate yakın ucağa binebilmek için vermiş olduğum mücadele oldu. Biletimizi alan Arkadaş bilet alırken adımı okuduğu gibi yazdırmış bilete. Ahmet ERASLAN olmuş Ahmad ASALAN 🙂 Bu mücadeleyi havaalanında çalışan bir Azeri türkün sayesinde kazanarak 09:10 da uçağımıza binerek sorunsuz bir şekilde uçusumuzu gerçekleştirdik.
İran Aseman Hava yolları ile güzel ve konforlu bir yolculuktan sonra 23 Nisan Çarşamba günü Saat 11 gibi Şiraz havaalanına iniş yaptık. Havaalanı bizim sıradan otogarlara benziyordu. Ama park alanları baya büyük, askeri ve eski ucaklar hayli fazla idi. Siraz beklediğimizden sıcak ve çöl iklimi etkisini bu bölgede göstermeye başlamıştı. Şehir merkezine gitmek için taksicilerin olduğu alana yönlendik ve çetin bir pazarlığa giriştik. Önceden edindiğimiz bilgilere güvenerek taksiciler sehir merkezine gitmek için 50.000 tümen istemelerine karşın bende 20.000 verebileceğimi soyledim ve anlaştık. İşin komik tarafı otelle geldiğimizde taksici sanırım vicdan yaptı 15.000 tumen aldı. (10.000 tümene de gelebilirsiniz) Şiraz da Kowsar Otel de kahvaltı dahil 36 Dolar karşılığında 2 kişi 1 gece konakladık.

Esyalarımızı Otele bırakıp hemen kendimizi şiraz sokaklarına attık. Saat 14:00 ve hava 34 derece sıcaklığı göstermekde, ilk olarak Kerimhan Kalesi önümüze cıktı haricilere 15.000 tümen giriş ücret iran vatandaşlarına 1000 tumen. Burdan Vekil hamamına gectik burda giriş ücreti 10.000 tumen Vekil Camine girişte veznede Azeri türk vardı bize Bir güzellik yaptı ve Dahili Ücret tarifesi uygulayarak 2000 tümene giriş yaptık. Vekil Camiinden cıkınca Vekil Çarşısını turlamaya basladık.Çarşıyı gez gez bitmiyor yorulunca bir sokakdan direk dısarı cıktık ve kendimizi Şah Çırah sarayının önünde bulduk. Muazzam Bir yapı. herkesin gelip görmesini tavsiye ederiz.

Şah Çırah Sarayını gezdikden sonra kendimizi yine Şiraz sokaklarına atık. 10.000 tümen hat fiyatı ve 2000 tümenlik kontürle 12.000 tümen karşılığında kendimize 1 tane İRranCell hat aldık. Sonra öğrendiğimizde hat fiyatı 5000 tümen miş .)) Yazd otobüs biletini almak için Şiraz otobüs terminaline 8000 tümen karşılığında taksi ile gittik. 24 Nisan Cuma 23.30 için 22.000 tümen karşılığında Yazd biletimizi aldık.

Otogardan Azadi parkına gitmek için yine 8000 tümen karşılığında taksi ye binerek yola koyulduk. Taksi ci bizi persapolis-e gitmek için 70.000 tümene götürebileceğini söyledi. bizde 50.000 teklif ettik ama taksici nuh diyor peygamber demiyor aşağıya inmiyor. Taksicin Telefonunu alarak gece arayacağımızı söyledik ve taksiden indik. Kendimizi AZADI parkına attık.

Akşam olunca Şiraz halkı kendini sokaklara atmıs parklarda zaman geciriyorlar. Aileler çaylarını cerezlerini almışlar Azadi parkına gelmişler eğleniyorlar. Gençler top oynuyorlar, orta yas ve üzerindeki erkekler masların basına toplanmışlar pür dikkat birşeyi takip ediyorlar, Bir bakalım dedik ve karşımıza heyecanın son dorukda olduğu santraç oyunları çıkıyor. Parklarda betondan yapılmış özel santraç masaları bulunmakda. Bizde bir büfeden çaylarmızı alıp kendimize serin ve güzel bir yer bulup oturuyoruz. Günün kritiğini, yarının planını yaparken yanı tarafımızda oturan aileninin 16-17 yaslarında lise öğrencisi olan kızları gelip bizle diyalog kurmaya çalısıyor ve bundada baya basarılı oluyor. Bizim içinde değişik bir maceranın başlangıcı oluyor Zehra ve ailesi ile tanısmamız.

Zehra lise öğrencisi ve Üniversiteyi kazanıp bir kalp doktoru olmak istyor. Babası Su idaresinden emekli Abbas abi, Annesi Mahboube Teyze abisi Ahmad, Ablası Mına, Ablasının eşi İbrahim ve Evin neşesi Mina ve İbrahim çiftinin yakışıklı oğlu Metin ile klasik Bir İran evinde akşam yemeğinde tanışacağımızı hiç tahmin bile edemezdik.

Zehra ile Kardeşim Neslhan ile muhabbet koyulaşmış konu konuyu açmıştı. TR den Mesleklerden konusurken konu Yarın sabah için planlamış olduğumuz Persapolis Gezimize gelmiş Zehra’dan bilgi almaya çalıstık. Taksi ücretleri hakkında bilgi almak istediğimizde Abisinin de taksicilik yaptığını öğrendik. Ailesi ile konusup geldiğinde abisinin yarın için bizi uygun bulursak kendisinin götürebileceğini soyledi. Bizde kaç gıymete götürebileceğini sorduk. 50.000 tümen diyince pazarlık yapmadan kabul ettik. Zehra kendisininde bizimle gelmek istediğini söyledi. Bizim için bir mahsuru olmadığını belirttik ve yarın sabah 07:20 de bulusmak için sözlestik. Abisi Ahmad bizi otelimize bıraktı. Bizde yarın sabah erken kalkacağımız için hemen istirahata gectik.

tahran1

Sabahın İlk Işıklarında Tahran Azadi Meydanı 06:15

Mehrabat Havaalanı İç Hat ucusları İçin kullanılıyor

İran Aseman Havayollarından Aldığım Tahran Şiraz Ucağa Biniş Kartı Ahmet ERASLAN OLDU Ahmad ARSALAN :))12